Klar med 23 kandidater

Stor optimisme i Enhedslisten inden efterårets kommunalvalg.

Det var en rekordstor generalforsamling, der 3. april vedtog liste Ø's kandidatliste til kommunalvalget i november.
Øverst på listen står den garvede kommunalpolitiker Helge Bo Jensen, der i dag er ene om at repræsentere Enhedslisten i kommunalbestyrelsen. Men meget tyder på, at han får selskab af flere partifæller efter valget:
"På landsplan står Enhedslisten til kæmpe fremgang, fordi vi er ene om at opstille alternativer til regeringens og højrefløjens systematiske ødelæggelse af velfærdssamfundet, som det har taget generationer at opbygge. Men kampen skal også føres lokalt. Som en af landets rødeste kommune har Albertslund brug for et meget stærkere Enhedslisten i kommunalbestyrelsen, så kampen for den kommunale velfærd kan styrkes og der kan skabes et stærkere talerør for alle dem, der ønsker bedre forhold for børn, ældre, lønmodtagere og socialt udsatte. Vi gør vores yderste for at trække S og SF til venstre og holde dem fast på deres valgløfter. På trods af vores enlige mandat i denne periode lykkes det faktisk at sætte fingeraftryk. Senest har kommunalbestyrelsen på initiativ af Enhedslisten vedtaget en vidtgående jobindsats, der vil komme over 50 udfaldstruede ledige til undsætning", siger Helge Bo Jensen.

Enhedslistens kandidatliste ser således ud:
1. Helge Bo Jensen

22. Karl Neumann
23. Annebett Koch

STØTTE TIL LÆRERNE
Generalforsamlingen sluttede af med at vedtage en opfordring til at støtte de lockoutede lærere i kampen for ordentlige arbejdsforhold og kvalitet i undervisningen samt at støtte offentligt ansattes ret til forhandlinger uden regeringens utidige indblanding.