KL ud af Albertslund

Hvorfor skal borgerne i Albertslund betale 945.000 kroner årligt til en organisation, der udelukker vores lærere og elever fra kommunens egne skoler?
Det spørgsmål kan med rette stilles til det overvældende flertal i kommunalbestyrelsen, der på byrådsmødet den 12. marts med stemmerne 20-1 nedstemte Enhedslistens forslag om, at Albertslund skulle undlade at deltage i Kommunernes Landsforenings lockout af lærerne.
Et andet spørgsmål kunne lyde:
Hvorfor skal skatteborgerne finansiere de massive reklamekampagner i medierne, hvor KL sviner lærerne til på den mest manipulerende og respektløse måde?
På intet tidspunkt har KL ønsket reelle forhandlinger med Lærerforeningen, men har på forhånd klappet det hele af med den "blå" regering, uanset hvad finansminister Bjarne Corydon ellers måtte levere af bortforklaringer.
Med ultimative krav skal lærerne knækkes og vejen banes for den tvungne heldagsskole, så eleverne skal tilbringe 35-37 timer ugentligt indenfor skolesystemets faste rammer med mindre fritid og øget skoletræthed til følge.
I Albertslund har vi en borgmester, der som medlem af KL's forhandlergruppe, er en aktiv deltager i kampen mod lærerne og dermed også mod elever og forældre. Det ville klæde Steen Christiansen at lægge sin loyalitet hos kommunens lærere og elever fremfor hos en udemokratisk arbejdsgiverorganisation, der altid går forrest, når velfærden i kommunerne skal forringes.
Selvom det store flertal af politikere svigter, skal Albertslunds lærere vide, at vi er rigtig mange forældre, der bakker jer op.

Jeppe Milthers

(Læserbrev bragt i AP den 2. april 2013)